sobota, 7 stycznia 2017

Pytanie/problem


Witam przeczytałam Pana artykuł i proszę mi powiedzieć skoro nie farmakologicznie to w jaki sposób można pozbyć się nerwicy lękowej A dokładnie ja mam ematofbie i powoduje to u mnie zaburzenia odżywiania z którym sobie. Nie radzę od kilku lat już ... zażywać leki od miesiąca i co w takim razie dalej ?'
No boje sie ze ktoś Mnie zarazi Jelitowka np . Sprawdzam daty ważności nie jem mięsa bo się Nin kiedyś zatrułam myje ręce po wszystkim dosłownie jak jedzenie leży np dzień lub dwa to już nie Jem . Przez ten czas peobowalan jakimiś zielarskimi środkami Ale to mi pomogła na chwilę później objawy zaczęły narastac ciągle o tym wymiotowaniu zaczęłam myśleć aż w końcu zaczęłam jeść rzadko . W tej chwili biorę paraxinor 40mg i od wczoraj propanolol wzf 10mg Tak byłam lekarz mi to przepisał dodatkowo spadło libido i dostałam trittico Cr na sen ale go nie biorę próbuje sama zasypiac

26 lat, kobieta, Radom


Odpowiedź/Porada



Witam serdecznie,
To że Pani sprawdza daty ważności to nie jest objaw żadnej choroby, jeżeli je Pani tylko
świeże jedzenie to też jeszcze o niczym nie świadczy.
Permanentne mycie rąk mogłoby być objawem nerwicy natręctw, ale jeżeli myje je Pani bo się pobrudziły to też jest OK.

Ale od początku : Nerwica lękowa to  lęk przed byciem chorym  a emetofobia jest lękiem przed wymiotowaniem  i przebywaniem w pobliżu osób wymiotujących a także unikanie miejsc gdzie można się takich wydarzeń spodziewać Np. Szpitali, lotów samolotem, podróży statkiem, różnych produktów spożywczych itd.

Napisałem to bo nie jestem aż tak bardzo pewien, że ma Pani tę emetofobię ze względu na to, że 


Parxinor (Paroksetyna) stosuje się w kolejności w leczeniu :
- ciężkiego epizodu depresji
· zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego
· zaburzenia lękowego z napadami leku
· fobii społecznej
· zaburzenia lękowego uogólnionego
· zaburzenia stresowego pourazowego.

Propanolol
to znany od dawna lek przeciw nadciśnieniu tętniczemu, , dławicy piersiowej, stanom lęku 

i niepokoju a także przeciw migrenie i tachyartmii oraz samoistnemu drżeniu
Trittico CR
Preparat jest wskazany do stosowania w leczeniu zaburzeń depresyjnych o , w tym depresji przebiegającej z lękiem.
Poprawia nastrój i rytm snu
 


Jak Pani widzi te leki są lekami głównie  antydepresyjnymi ale także antylękowymi, no i mają one za zadanie poprawić Pani nastrój i przytłumić lęki.
Trochę dużo tych leków nie sądzi pani  i czy rzeczywiście ma Pani takie objawy ?
Leczenie niefarmakologiczne emetofobii :
w mojej praktyce osiągam  bardzo wyniki przy pomocy

1.      hipnoterapii
która jest co prawda najbardziej skuteczna ale długotrwała i żmudna no i nie wszyscy
chcą poddać się procedurze hipnozy.

2.      Psychoterapia kognitywna z elementami NLP
polegająca na zmianie struktur myślenia i budowania wewnętrznej siły i zaradności.
I ta metoda jest skuteczna, lecz czasami bardziej długotrwała niż hipnoterapia.


Leczenie Nerwicy lękowej patrz pkt.2


Reasumując, radziłbym Pani rozejrzeć się w Radomiu za jakimś doświadczonym i
znającym na rzeczy psychoterapeutą / hipnoterapeutą i jednak pomału zarzucać branie tych leków.  Jeżeli chciałaby się Pani umówić do mnie na konsultację to proszę esemesować
lub mailować, ale z góry uprzedzam, że mogą być problemy z wolnymi terminami.

Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia
Krzysztof Dudziński




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz